Kjøpsvilkår | Fotbutikken.no

Sortiment og priser

Hos Fotbutikken.no (Organisasjonsnummer: 923 460 802) finner du et bredt utvalg av fotpleieprodukter. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene på hjemmesiden. Dette kan for eksempel forekomme om leverandørpriser blir vesentlig høyere, under midlertidige kampanjer eller lignende.

Betalingsvilkår

Vi samarbeider med betalingsleverandøren Klarna, som betyr at enkeltpersoner og selskaper kan betale med faktura, bankoverføring, delbetaling, debetkort eller kredittkort. Når du legger varene dine i kundekurven og klikker på «Betal» -knappen, blir du omdirigert til betalingssiden vår. Betalingen er sikker og du kan enkelt velge hvilken betalingsmåte du vil bruke etter at du har bestilt hos oss i Fotbutikken.

Hvor finner jeg fakturaen?

Når du utfører din bestilling hos oss blir en faktura sendt til din e-post adresse som du oppgav når du la inn bestillingen.

Betingelser

Vi sender vanligvis din bestilling med Postnord AB samme hverdag som ordren kommer til oss. Målet er at alle kunder i Norge skal ha produktene sine innen 2-4 virkedager fra ordren sendes fra lagret vårt. Vi forbeholder oss retten til å forlenge leveringstiden under visse omstendigheter, for eksempel avvikelser og feil i lagersaldo, avhengig av sesong og på grunn av for eksempel et unormalt antall bestillinger eller andre ekstreme forhold som vi ikke kan kontrollere. Vi kan ikke ta ansvar for forsinkelser hos speditøren.

Levering til postkasser eller leveringssted

Din bestilling blir vanligvis levert direkte til postkassen. Hvis pakken er for stor og ikke får plass i postkassen din, vil du i stedet bli varslet av Posten om at du kan hente pakken på ditt nærmeste leveringssted - ta med legitimasjon når du heter pakken. Hvis du skal hente en pakke på andres vegne, må du også vise legitimasjon. Mer informasjon om dette finner du på Postens hjemmeside.

Du trenger ikke å betale toll, moms eller andre gebyrer når du handler hos oss. Du betaler bare prisen som er oppgitt i kassen i vår nettbutikk.
Vi er et svensk selskap og har en registrert filial i Norge, derfor betaler vi toll og merverdiavgift til norske myndigheter. 

Retur og bytte

Ubrukte produkter har alltid 14 dagers retur- og bytterett. Hvis du ønsker å gjøre et bytte, står du for returfrakten – det gjelder også angret kjøp og retur. Hvis du vil returnere en produkt/er og samtidig bli refundert, er du ansvarlig for portokostnader på egen hånd. Vi bruker den Svenske loven om distansavtal och avtal utanför affärslokaler og følger loven til punkt og prikke.

Vår returadresse:

Fotbutikken c/o ART AS
Industriveien 29
2020 Skedsmokorset

Slik gjør du en retur:

1. Skriv ut følgende angreskjema
2. Fyll inn skjemaet og skriv årsaken til retur/anger
3. Legg inn angrerettskjemaet i pakken
4. Send pakken til oss der du betaler porto selv

5. Send en mail med informasjon om at du har sendt pakken i retur, slik at vi kan gi beskjed til Klarna

Vi krediterer fakturaen/refunderer deg via Klarna så snart vi har mottatt og sjekket returen. Dette gjøres vanligvis innen fem dager fra vi har mottatt dine returnerte produkter.

Obs – om du ikke har en skriver for angreskjema, kan du skrive ned den samme informasjonen for hånd på papir og sende den i pakken.

Hva skjer hvis jeg ikke følger trinnene ovenfor?

Vi har spesifisert returinstruksjonene for at din retur skal være så smidig som mulig å håndtere, slik at du raskt kan gå tilbake betalingen. Vi er takknemlige for at du følger instruksjonene nøye og om du ikke følger teksten over vil vi dessverre ikke kunne godta returen din. Hvis vi mottar en ufullstendig retur, returnerer vi pakken til deg – uten mulighet for at du blir refundert. Tusen takk for at du hjelper oss!

Kan dere sende en returetikett?

Nei, beklager! Du betaler fraktkostnadene på egen hånd ved en retur og derfor kan vi ikke sende deg en returseddel.

Reklamasjoner

Du kan reklamere en produkt hvis du kan oppvise at produktet var ødelagt allerede da du mottok varen, dette kan du gjøre ved å fotografere varen og sende bildet sammen med en beskrivelse av feilen til oss. Vi er bare ansvarlig for feilen hvis den er opprinnelig, det vil si at feilen allerede var et faktum da du mottok den. Hvis produktet er ødelagt, sender vi et nytt produkt til deg uten ekstra kostnader.

Uavhentede pakker

Pakker som kommer tilbake til oss fra Postnord, på grunn av at den ikke blir hentet ut, belaster vi deg 200 NOK. Vi gjør dette for å dekke kostnadene for forsendelsen, returfrakt, administrasjon og håndtering. Hvis verdien av varene er lavere enn 200 NOK, belaster vi hele beløpet for pakken som ikke er hentet ut.

Personlig informasjon

Når du bestiller produkter hos oss, samtykker du at vi kan lagre og bruke informasjonen du har oppgitt om deg selv, slik at vi kan oppfylle våre forpliktelser og gi det høye servicenivået som du som kunde kan forvente deg. Vi trenger blant annet informasjonen for å kunne levere produktene til deg, for å eventuelt komme i kontakt med deg og sende informasjon om våre produkter eller tilbud vie e-post eller SMS. Du kan når som helst kontakte oss for å dele noe av den personlige informasjonen vi har registrert om deg. Du kan også kontakte oss hvis du vil at vi skal hjelpe deg med å slette den personlige informasjonen.